Mokyklos ugdymo dalykų įsivertinimas, padeda suprasti, kaip sekasi mokytis, kur ura stipriosios ir silpnosios pusės bei ką galima tobulinti.
Anketa buvo išsiųsta visiems Šalčininkų r. Eišiškių muzikos mokyklos mokinių tėvams bei mokiniams. Apklausoje sudalyvavo 70% apklaustųjų.
Apklausa vyko nuo 2024 03 04 iki 2024 12 13.
- Apklausoje aktyviai dalyvavo I – IV pagrindinių klasių, kryptingo bei išplėstinio ugdymo
mokiniai, 1-4 pradinių klasių mokiniai.
Mūsų iškelti tikslai:
- Nustatyti mokinių požiūrį į ugdymo dalykus
- Sužinoti, kurie dalykai mokiniams atrodo naudingiausi ir kodėl
- Išsiaiškinti, kaip skirtingi dalykai siejasi su mokinių ateities planais ir karjera
- Įvertinti dalykų praktinę reikšmę kasdieniniame gyvenime
- Ištirti, kaip įvairūs muzikiniai ugdymo dalykai padeda mokiniams spręsti kasdienes problemas, kaip lavina gyvenimo įgūdžius
- Išanalizuoti tėvų ir mokytojų nuomonę apie dalykų svarbą
- Sužinoti, kaip tėvai vertina skirtingus ugdymo dalykus ir jų įtaka mokinių tobulėjimui
- Išsiaiškinti, kurie dalykai mokiniams atrodo neaktualūs ir kodėl
- Nustatyti priežastis, kodėl mokiniai tam tikrus dalykus laiko mažiau svarbiais
Įsivertinus pažangą pagal anketų atsakymus bei atliktas užduotis galima teigti, jog mūsų mokykloje mokiniams procentaliai labiausiai patinka savo specialybių bei kolektyvinio muzikavimo ir ansamblio užsiėmimų disciplinos, mokiniai pabrėžia, jog tuose dalykuose jiems mokytis yra įdomiausia, nes juose daug praktinės veiklos, daugiau sunkumų kyla su teorinėmis pamokomis. Taip pati Tyrimo metu pavyko išsiaiškinti, jog mokyklos rengiami koncertai yra mūsų stiprioji pusę, o štai su informacijos sklaida yra nesklandumų. Atlikus apklausą priėmėme sprendimą sudaryti veiksmų planą, kad sustiprinti savo silpnąsias vietas.
Veiksmų planas, kaip teisingai planuoti koncertų ir repeticijų laiką ir informacijos sklaidą:
- Repeticijų ir koncertų kalendoriaus sudarymas
Pasirinkti koncertų datas pagal: mokinių užimtumą, mokyklos ir miesto koncertų salės tvarkaraštį, kitus renginius, kad išvengti datų sutapimų.
- Nustatyti repeticijų laiką
Sudaryti repeticijų grafikus, įtraukti generalinę repeticiją, palikti pakankamai laiko dalyvių poilsiui.
- Dalyvių įtraukimas ir komunikacija
Sukurti bendrą informacinę grupę, socialiniuose tinkluose ,,Messenger“ arba el.paštu.
Sudaryti ir pasidalinti repeticijų grafiku, bei koncertų tvarkaraščiu, aiųkiai nurodyti datas, laikus ir vietas.
Nustatyti automatinius priminimus, iš anksto ir nedelsiant informuoti apie bet kokius grafiko pakeitimus.
- Po koncerto grįžtamasis ryšys, paprašyti dalyvių ir žiūrovų atsiliepimų.
Padėka dalyviams ir organizatoriams, raštiškai ir žodžiu padėkoti prisidėjusiems.
Įsivertinimas, aptarti, kas pavyko gerai ir ką galima patobulinti kitam kartui.
Šis tyrimas mums padeda siekti nuolatinio tobulėjimo, savęs įsivertinimo, padeda taisyti trūkumus ir pamatyti problemines vietas. Teisingai suplanuotas koncertas sukuria malonią patirtį tiek dalyviams tiek žiūrovams. Toks įsivertinimas padeda geriau suprasti, kuriuos muzikos mokyklos aspektus reikėtų tobulinti ir kryptingai siekti pažangos. Tikslingai suplanuota mokyklos veikla užtikrins sklandų pasiruošimą, padeda sumažinti streso jausmą prieš ruošiantis koncertams, renginiams ir t.t.
IŠVADOS
Atliktas tyrimas muzikos mokykloje atskleidė svarbius ugdymo proceso aspektus ir leido įvertinti tiek mokinių pasiekimus, tiek jų požiūrį į įvairius muzikos dalykus, koncertinę veiklą. Dalyvių apklausa ir stebėjimai parodė, kad dauguma mokinių teigiamai vertina muzikinį ugdymą ir jaučia jo naudą tiek asmeniniame, tiek akademiniame gyvenime.
Tyrimas išryškino šias tendencijas:
- Mokinių pažanga pagrindiniuose dalykuose (instrumento pamokose, chorinio dainavimo, solfedžio ir muzikos istorijoje) yra akivaizdi, o didžioji dalis apklaustųjų teigė, kad muzikos mokykloje įgytos žinios ir įgūdžiai skatina kūrybiškumą bei discipliną.
2. Kolektyvinis muzikavimas ir ansamblio užsiėmimai buvo įvardinti kaip vieni iš mėgstamiausių dalykų, kurie padeda ugdyti bendradarbiavimo ir socialinius gebėjimus.
3. Mokiniai pastebėjo savo asmeninį augimą, didėjantį pasitikėjimą savimi ir scenos baimės mažėjimą po viešų pasirodymų.
4. Techninė repeticijų ir koncertų organizacija – viena iš sričių, kurią daugelis apklaustųjų įvardijo kaip svarbų aspektą sklandžiam pasiruošimui ir pasirodymui, kurį reikėtų tobulinti.
Tyrimo metu išryškėjo ir keletas iššūkių:
Kai kuriems mokiniams sunkiau sekasi solfedžio užduotys ir muzikinės teorijos įsisavinimas, todėl rekomenduojama skirti daugiau individualių užsiėmimų šioms sritims stiprinti.
Scenos praktika ir koncertų pasiruošimas kai kuriems dalyviams kelia stresą, reikia tobulinti repeticijų laikus bei grafikus. Buvo sudarytas veiksmų planas, kaip teisingai planuoti koncertų ir repeticijų laiką ir informacijos sklaidą.
Apibendrinant galima teigti, kad muzikos mokyklos bendruomenė demonstruoja aukštą motyvaciją ir pasiryžimą siekti tobulumo.
Džiaugiamės matydami puikius rezultatus – daugelis mokinių ne tik tobulėja muzikoje, bet ir atskleidžia savo talentus per įvairius koncertus bei konkursus. Šis tyrimas patvirtina, kad nuolatinės pastangos ir kryptingas ugdymas duoda vaisių, o mokinių pasiekimai yra įkvepiantis pavyzdys ateities kartoms.
REKOMENDACIJOS:
- Organizuoti papildomų susirinkimų arba asmeninių susitikimų mokinių, tėvų, mokytojų bei mokyklos administracijos sprendžiant naujų įdėjų įgyvendinimo tikslais bei iškylančių problemų sprendimui.
- Stiprinti mokinių, tėvų ir mokytojų bendradarbiavimą.
- Stiprinti komandinį darbą mokykloje.
Apklausą atliko:
Šalčininkų r. Eišiškių muzikos mokyklos direktorė
Laurita Rozmyslovičienė
-
- Paskelbta: 2024-02-06
- Kategorija: Pranešimai
2024 m. vasario 6 d. Eišiškių laisvalaikio ir verslo centre mūsų mokyklos mokyto...